9 грешки, които правят продавачите.
„Три пъти мери, един път режи” – Всички знаем поговорката, но какво най
- често се случва, когато хората решават
да продадат най-ценния си финансов актив – своя
ИМОТ?
Достатъчно ли е подготвен всеки ПРОДАВАЧ преди да
излезе на пазара със своя имот?
Грешка 1: НЕ СЕ ЗАПОЗНАВА С ПАЗАРА НА ИМОТИ
Продавачът бегло
проверява и проучва пазара на
недвижими имоти в квартала, като основно се информира от интернет порталите за обяви на недвижими имоти. За
съжаление в днешни дни интернет порталите се превърнаха от средство за намиране
на имоти от купувачи, в средство за намиране на клиенти от брокери. Те вече са
пълни с много фалшиви и подвеждащи обяви, чиято единствена цел е да генерират
обаждания от купувачи, а не да дават реална представа за предлагането.
Неправилно направения пазарен анализ бърка сериозно в джоба на всеки продавач!!!
Отделно продавачите игнорират съседните квартали, и не се съобразяват с предлагането там, елиминирайки факта, че
всеки КУПУВАЧ търси да закупи имот в няколко квартала, а не
само в един район.
Грешка 2:
ЕМОЦИЯТА – ЛОШ СЪВЕТНИК.
Много продавачи днес действат твърде емоционално и
си изграждат една нереалистична представа за качествата на имота си. Забравят,
че е твърде вероятно някои от най-стойностните според тях страни на имота им,
да се окажат сериозни минуси в очите на купувача .
Приятели по цвят и вкус няма. Всеки продавач,
някога е бил купувач на имота си и го е
избрал, защото е отговарял на неговите индивидуални критерии и нужди. А ако имотът е семейно
жилище, той със сигурност ще има и сантиментална стойност за продавача, защото
там е израснал, там са се родили децата му и определено няма да разбере защо
купувачът не го оценява като него.
Загърбете емоциите, опитайте се да повървете в
обувките на купувача и след като разполагате с детайлна информация за
изискванията и условията на пазара, отговорете на въпроса: Бих ли закупил този имот днес, защо и на каква цена?
Грешка 3: БЪРЗО В ИНТЕРНЕТ- ГРЕШКАТА, която струва най-много пари на
ПРОДАВАЧА! С или без снимки, продавачът публикува набързо, без предварителна
информация и подготовка обява с имота си в порталите в интернет пространството.
С други думи, пуска в интернет пространството, най-ценния си финансов актив, с
нулев контрол и гаранции за евентуални злоупотреби.
За съжаление интернет сайтовете са пренаселени с
нереални обяви на имоти със занижени цени, чиято единствена цел е да “ловят”
купувачи. Как се отразява това на Продавача? – Подбива се цената на имота му
!
Телефонът му започва да звъни. Обаждат се предимно брокери,
които искат да снимат имота. Продавачът
си казва: „Няма лошо, колкото
повече толкова по-добре”, но какво се получава на практика? Неговият имот само
за 2-3 седмици се появява по страниците
на сайтовете, мултиплициран на 15
места в 15 варианта! Разликата може да бъде толкова голяма в обявените
параметри, че и вие да не го познаете (различни етажи, квадратури, цени,
местоположения)
Продавачът не може да
контролира този процес на „предлагане”, не си дава сметка, че става жертва на
надпреварата между брокери. Кой на по-ниска цена ще рекламира имота, кой ще го
направи по атрактивен като оферта…но не за да го продаде, а за да си набере
повече купувачи, с които в последствие да направи сделка продавайки им нечий
друг имот!
Няма коментари:
Публикуване на коментар